Turks nationalisme ondermijnt de multiculturele samenleving.

Doorbraak

Pinar Akbas

Turks nationalisme in Vlaanderen ondermijnt integratie

Links Vlaanderen profiteert van Turks nationalisme

In januari werd Brussels PS-boegbeeld, Emir Kir, uit zijn eigen partij gezet omdat hij glunderend met enkele notabelen uit het Turkse extreemrechtse milieu had geposeerd. Die foto zal hem voor eeuwig blijven achtervolgen. De afgevaardigden van de Turkse ultranationalistische partij MHP op die foto waren burgemeesters die met veel égards werden onthaald in het gemeentehuis van Sint-Joost-ten-Node

Neen, ik ben niet verliefd op Pinar. Maar ik hou wel van haar. Nu heeft liefde geen redenen nodig. Maar in dit geval wel omdat het niet echt om haar gaat, maar om wat ze schrijft.

Natuurlijk moet je oppassen, want ze is politiek geëngageerd bij de n-va en werkt samen met Zuhal Demir. En dus lonken partijpolitieke belangen om het hoekje. Tot nu toe heb ik haar op dat soort intellectuele oneerlijkheid nog niet kunnen betrappen. Maar hier balanceert ze op een slappe koord. Niet om wat ze schrijft, maar om de omstandigheden waarin ze het schrijft. En ook om wat ze niet schrijft. Die omstandigheden zijn duidelijk: alle partijen houden rekening met nakende verkiezingen. En dan is een aanval van rechts (de n-va) op links (de sp-a en de groenen) altijd wel gekomen.

Er is ook het feit dat ze het enkel over de sp-a en de groenen heeft, en niet over de cd&v waarin, bijvoorbeeld een Wim Dries, burgemeester van Genk, zijn burgemeesterschap te danken heeft aan zijn collaboratie met de Turkse fascisten van zijn gemeente. Dat Pinar hier niet ook Dries aanvalt, is verwonderlijk, want door zijn collaboratie heeft Dries Zuhal Demir van de macht gehouden in Genk. Ik weet niet goed wat ik moet denken van Pinars terughoudendheid tegenover Dries.

Maar puur inhoudelijk heeft ze natuurlijk wel gelijk in twee feitelijkheden: de misdadige domheid van de sp-a en groen van de ene kant, en de al even misdadige alom tegenwoordigheid van het Turkse fascistische gedachtengoed in de Turkse gemeenschap.

Over de sp-a en groen wil ik het niet meer hebben. Puur inhoudelijk zou ik voor beiden sympathie moeten hebben. Maar bij de sp-a kan ik niet vergeten hoe die partij door zich over te geven aan de sociaal-democratie de werkers heeft verraden. En bij groen wordt de boel verziekt door enkele figuren die de koers bepalen en in mijn ogen puur opportunistische verraders zijn van het echt groene gedachtengoed. Het groene belgicisme maakt het er niet beter op en het is bangelijk dat groen, zoals heel links, niet inziet dat het door die dwaasheid het toekomstig onafhankelijke Vlaanderen overlaat aan rechts.

Wat de Turken betreft: laat het duidelijk zijn dat ik er niets op tegen heb dat die mensen een soort trouw aan het land van hun vaderen willen vast houden.

Anders dan de nep linkse politiek correcte nuttige idioten vind ik identiteit wél belangrijk. Ook hier weer smijten die idioten uit ideologische blindheid een element weg dat belangrijk is in menselijkheid, om daarmee hun mislukte multiculturele samenleving te verantwoorden. Vroeger was ik voorstander van die multiculturele samenleving. En ook nu nog zou culturele diversiteit in principe een verrijking kunnen zijn voor de samenleving. Maar de multiculturele samenleving zoals die zich nu voordoet als resultaat van de linkse dwaasheid is onaanvaardbaar.

En dus, ja, waardeer ik dat mensen van vreemde origine heimwee hebben naar hun moederland en culturele elementen van hun voorouders in ere houden.

Maar dat is niet waar het bij deze fascistische Turken om gaat. Het gaat om het fascisme. Ik ga nu even versimpelend te werk, maar daardoor ook verduidelijkend.

Liberalen zien mensen als een ik. Je kan mensen ook zien als een wij, een gemeenschap. Maar wie is dan die gemeenschap ? Er zijn mensen die bij gemeenschap aan volk denken. Het is niet mijn denken over gemeenschap, maar het gaat in ieder geval al over gemeenschap.Dan stelt zich de vraag hoe je de relatie ziet met andere gemeenschappen, in dit geval volkeren. Zie je ze als een gemeenschap die je wil ontmoeten; waarmee je zelfs solidair wil zijn ? Of zie je ze als een tegenstander of vijand, zoals de liberalen de andere “ik” als tegenstander zien ? Dàt precies is fascisme of nazisme (ik ga kort door de bocht): de andere volkeren (rassen) zijn vijanden.

Het is dàt fascisme dat door deze groep Turken wordt beleden. (Er zijn ook Turken die anders denken !)

Dat fascisme is in essentie gelijk aan dat van het vlaams blok. Je kan vlaams gewoon vervangen door turks; of andersom.

En dat fascisme moet met alle middelen bestreden worden. We weten waar het toe leidt.

Dat links het vlaamse fascisme bevecht, maar het turkse fascisme steunt is onvergeeflijk.

Zelfs als je in termen van volk denkt, kan je dus ook links denken als je de ontmoeting met andere volkeren als een verrijking ziet. Dàt zou de multiculturele samenleving moeten zijn. Van mij mogen de Turken, Marokkanen, of welke groep van allochtone afkomst zich als een aparte gemeenschap bekennen in onze samenleving. Maar deze gemeenschap moet wel openstaan voor ontmoeting, met mekaar en met ons. Daarmee geef ik dus ook aan dat ook “wij” autochtonen het recht hebben om ons als een gemeenschap te zien – dus ook met een identiteit !

Ik wil gerust leren van het belang dat Turken of Marokkanen hechten aan het gezin. Ik ben het eens met hun kritiek op de decadentie in onze autochtone postmoderne wereld. Maar ik wil dan ook dat Turken of Marokkanen inzien dat de financiële onafhankelijkheid van de vrouw een vooruitgang is tegenover de vrouw die door financiële en culturele afhankelijkheid gebonden is aan haar huwelijk en daarmee vrijheid opgeeft om het gezin sterk te maken. In een geslaagde multiculturele samenleving zou de ontmoeting bevruchtend kunnen werken aan beide kanten.

Maar onze multiculturele samenleving is niet geslaagd. En een van de hoofdoorzaken daar van is iets waar we het nog niet over gehad hebben: de islam zoals die zich nu bij ons algemeen voordoet. En die in zijn fundamentele leer zelf al fascistoïde is.

 

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *