Een Turkse die zegt dat het vlaams blok gelijk heeft. Interessant !

Doorbraak

Pinar Akbas

Waarom Vlaams Belang gelijk had

Net als je denkt en hoopt dat politiek correct Vlaanderen lessen zal trekken na de verkiezingen in mei 2019, komt een andere realiteit naar boven. Eén waar men op zijn minst met open vizier naar moet kijken. Maar de blinde vlekken hebben één grote, donkere wolk in de hoofden van mijn politiek correcte medemensen gevormd, waardoor een vraag stellen over de invulling van de mondiale dag in een schoolomgeving zelfs een schande is

Pinar Akbas is van Turkse afkomst, verpleegster, maar is nu medewerkster van Zuhal Demir rond diversiteit en gelijke kansen. En ik hou van die vrouw. Voor de metoo-belachelijken in actie schieten: er is in mijn geest geen enkele seksuele connotatie.

In dit artikel geeft ze goed aan hoe dwaas de politiek correcte meute in ideologische blindheid het bedje spreidt van een islamitisch fascisme.

Natuurlijk menen deze idioten het goed. Het zou er maar aan mankeren. Maar goede bedoelingen leiden naar de hel als ze leiden tot de weigering om de werkelijkheid te zien zoals ze is, waardoor misbruik voor smeerlappen een makkie is. Deze politieke correctheid is zo fanatiek begaan met eenheid dat ze de verscheidenheid uit het oog verliest. Of nog: ze wil zo graag dat de multiculturele samenleving lukt, dat ze de moeilijkheden onder de tafel veegt en zo vrolijk bijdraagt tot de mislukking van de multiculturele samenleving.

Wie zoete broodjes bakt met de moslims die in dit artikel worden beschreven – de Diyanet – geeft deze fascisten ( of is Erdogan geen fascist ? ) het signaal dat ze hun gang kunnen gaan. Zo creëer je een bevolkingsgroep die je niet wil in je multiculturele samenleving.

Het maakt mij niet uit of de boodschap van het vlaams blok of van de n-va komt. Als ze juist is, moet ik ze aanvaarden. Wie een juiste boodschap afwijst, gewoon omdat ze van het vlaams blok of van de n-va komt, is een intellectuele minus habens. Zo lopen er nu veel rond.

Pinar is niet zo simpel als ze lijkt. Want in haar kritiek op de onnozelheid van politiek correcte schooldirecties en misdadige gemeentediensten, geeft ze ook een andere boodschap mee: ze toont een Turkse cultuur die wél een aanwinst is voor de multiculturele samenleving. Ik waardeer haar omdat ze zich onze cultuur heeft eigen gemaakt, maar tegelijkertijd ook de fierheid over haar cultuur heeft behouden. Daarmee is ze een voorbeeld voor de Vlaamse lafaards die hun cultuur verloochenen om toch maar politiek correct te zijn, of, nog erger, om het onland belgië te redden.

Neen, ik ben geen romantische flamingant. En het zal nogal wat goedmenenden verwonderen, maar ik weet echt wel dat de Guldensporenslag geschiedkundig niets met de Vlaamse strijd te maken heeft. En voor mij zijn de Vlamingen die fier zijn op hun Vlaming zijn, net zo belachelijk als de belgen die fier zijn op de grootste belg aller tijden, Eddy Merckx. Op zich is mijn afkomst niets om fier op te zijn. Dat geldt ook voor Pinar. Maar ik mag wel zeggen dat de Vlaamse frieten de beste ter wereld zijn. (Toegegeven, de Waalse zijn, vergeleken met de Hollandse, ook niet slecht.) En dat er in Gent een weergaloos kunstwerk hangt, het Lam Gods. De Vlaamse primitieven waren wereldburgers. Voor mij is dat hét kenmerk van de Vlaamse cultuur: openheid op de wereld. Vergelijk dat met het Franse chauvinisme. Mag ik blij zijn dat ik in die cultuur ben opgegroeid ? En mag ik respect vragen voor die cultuur, en geloven dat ze iets bijbrengt aan de beschaving ? 

Is die cultuur Vlaams ? Wil er iemand beweren dat elke cultuur wereldcultuur is ? De Vlaamse cultuur is gebonden aan een bepaald grondgebied met zijn eigen geschiedenis.

Nu valt dus het grote woord: de geschiedenis. Natuurlijk is de Vlaamse geschiedenis niet altijd even mooi geweest. De collaboratie is een vlek op het palmares. Maar moet een voetbalsupporter zijn club verloochenen omdat de ploeg ook wel matchen verliest ? Niet dat ik de Vlaming wil vergelijken met een voetbalsupporter, want die vergelijking past beter bij een belg.

Welnu, net zoals ik het recht heb om respect te eisen voor de Vlaamse cultuur, heeft Pinar het recht om op te komen voor de Turkse cultuur. Andersom is even waar.

Voor mij belangrijk: fier zijn op eigen cultuur bevordert gemeenschapsvorming, want die cultuur heb ik gemeen met anderen. Maar als Pinar fier is op haar Turkse cultuur, en daar onze aandacht op trekt, is ook dat gemeenschapsvormend, want ze creëert ontmoeting.

Er loopt ter linkerzijde nogal wat volk rond dat zelfs niet wil weten dat er een Vlaamse cultuur bestaat, want als die bestaat is er ook een Vlaamse identiteit, en identiteit en fierheid op de eigen cultuur betekent uitsluiting van anderen. Dat kan zo zijn. Als ik Phiippe De Winter van het vlaams blok bezig hoor, en de ideologie van het nazisme in rekening breng, dan is dat zeker het geval. Maar Pinar toont dat die fierheid ook positief kan zijn. Dat die linksen dat niet inzien is het gevolg van een ideologische kramp die tot ideologische blindheid leidt. 

Maar er is een maar. Pinar legt ook de vinger op de wonde: het probleem, gevormd door de islam.

Ik wil dat varken hier niet nog eens wassen.

Pinar heeft het over de Turkse alevieten. Wie daar meer over wil weten kan terecht bij een artikel van het Nederlandse Trouw:    De turkse overheid wil moslims van ons maken     

Voor kritiek op de islam verwijs ik naar Islamitische wijken zullen altijd geweld voortbrengen   Ik ben geen fan van de website sceptr. Maar het artikel is oorspronkelijk van De Morgen, en ook op andere websites te lezen, maar dan betalend. Op sceptr is het gratis.

 

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *