De Vlaamse overheid subsidieert de decadentie

Doorbraak

Johan Sanctorum

Vlaamse overheid strooit (iets te) gul met belastinggeld op Tomorrowland

Het Nieuwsblad laat weten dat de Vlaamse regering 1,8 miljoen euro cadeau doet aan Tomorrowland, als het dit jaar door corona niet kan doorgaan. Ook Live Nation, de organisator van Rock Werchter, vroeg en kreeg van de Vlaamse overheid zo’n annulatiecheque in de schoot geworpen, naast Play 4-programma’s zoals De mol en De slimste mens

Ooit was ik fan van Hilde Crevits. Ze koppelde een eigen visie aan pragmatisme en leidde bekwaam haar departementen. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar de laatste tijd is ze echt aan de dool. Deelt ze gewoon in de malaise van de Vlaamse regering ?

Ik ben overtuigd van de noodzaak van de ontmanteling van belgië. Op zich ben ik niet geïnteresseerd in een onafhankelijk Vlaanderen, maar in de feiten komt een verdwijnen van belgië neer op een onafhankelijk Vlaanderen. Als dat Vlaanderen geen betere regeringen kan brengen dan deze van Jambon heeft het wel een probleem. Maar goed, dat is niet het onderwerp van deze blog.

Tijdens een vakantieverblijf in Limburg ben ik ooit in Hasselt op de Genkersteenweg gaan kijken naar de uittocht na Pukkelpop. Ongewild deed ik daar aan ramptoerisme. Want het waren ronddwalende rampen die daar in de vorm van uitgezakte menselijkheid de weg versperden met achterlating van een weidelijke vuilnisbelt die deed denken aan de vreselijkste oorden aan de rand van Zuid-Amerikaanse steden.

Toen ik daar dan ook nog de lerares van mijn dochtertje in het vizier kreeg heb ik me beschaamd afgewend en ben een andere school gaan zoeken. Vruchteloos, want het vrouwvolk (het is tegenwoordig alom vrouwvolk in het onderwijs) van de nieuwe school bracht mijn dochter op het schoolfeest er toe om haar tienjarig bekken uitdagend naar voor te werpen terwijl naast haar een jongetje met een plastieken gitaar voor zijn onderbuik een enorme erectie symboliseerde.

Het erge is dat dat vrouwvolk zelfs geen enkel benul heeft van waar het mee bezig is. Het is voor dat gepeupel het normale peil van zijn culturele beleven.

Nu mag je van mij beweren dat de perversie bij mij ligt en mijn ziekelijke geest dingen ziet die er niet zijn. Maar geef toe dat jij het ook ziet als iemand je er op wijst. En neen, ik beweer niet dat dat onder wijzend personeel bewust de perversie cultiveert. Maar de decadente Romeinen waren zich ook niet bewust van hun decadentie. Die decadentie heeft wel tot de ondergang van het Romeinse Rijk geleid.

De Vlaamse regering subsidieert de ondergang van onze beschaving.

Vooruit strevenden, uiteraard atheïsten, zagen het uitsterven van de katholieke onderwijzer die aan volksverheffing deed als een overwinning. Het resultaat is volksverlaging.

Vroeger wist het gepeupel wat het moest antwoorden als de priester in de mis “Dominus Vobiscum” zei. En het stond recht als daartoe het bevel werd gegeven. Nu staat de DJ achter het altaar en als hij “handjes !” roept, heft de verdoofde massa gehoorzaam de handjes. Dàt is pas genieten !

Nu ligt die decadentie natuurlijk niet enkel in gedool in genitale omstreken. Ik had het al over de afvalmaatschappij. Die gaat samen met de consumptiemaatschappij en de ontwikkeling van een genotscultuur vergeleken waarbij de feestjes van Asterix en Obelix culturele hoogstandjes waren.

Al even decadent en zwaarder wegend is het feit dat de hele poespas in handen is van krapuul dat enkel uit is op winst en bereid is om de gewone man te manipuleren tot benedenmenselijkheid als het maar opbrengt.

Guy Mortier, Herman Schueremans, Chokri Mahassine zijn misdadigers. Voor mijn part noem je ze ook gewoon kapitalisten.

Als de massa op bevel van de oppermeester op het podium aan het head bangen slaat, is dat mentaal hetzelfde proces als bij de massa die in Nuerenberg Heil Hitler riep.

De massasamenkomsten op de grote festivals  brengen de mensen tot een gevoelen van samenhorigheid, samen brullen, springen, in aanbidding liggen voor de oppergod achter de micro. Het is de samenhorigheid waarop het fascisme teerde.

Het gaat hier niet over nationaal-fascisme, maar over kapitaal-fascisme: leiders die de massa manipuleren en ze zo misbruiken voor eigen gewin.

Dàt wordt door de Vlaamse regering gesubsidieerd. Met mijn geld.

En ja, ik weet het: inderdaad, het zal Crevits wel gaan om de kleinere toeleveringsbedrijven. De jeugdverenigingen die hun graantje meepikken op de parking hebben door het wegvallen van de festivals inkomsten gemist. Maar waarom worden die subsidies niet rechtstreeks aan hen gegeven ? Waarom ontwikkelt de Vlaamse gemeenschap geen cultuur van kleine feesten rond allerlei verenigingen, en gebeurtenissen ? Dààr zou dat geld veel beter naartoe gaan en het zou de cateraars even goed helpen.

Maar ik kan me geen illusies maken: in het kapitalisme ligt de macht bij het kapitaal en staat de politiek in dienst van dat kapitaal. En dus kàn Crevits niet anders dan eerbiedig buigen als Van Thillo met de vingers knipt. Als ze dat niet doet, kan ze haar politieke carrière wel vergeten. 

Ik denk nog altijd dat Crevits het goed meent. En ze zal ook wel iets betekenen voor de gewone man. Maar als ze dat wil blijven doen, moet ze wel knielen voor Van Thillo. Dàt is de wereld waarin wij leven.

Laat me toch nog een oproep doen tot de échte cultuur sector die zich terecht in de steek gelaten heeft gevoeld in deze coronatijd. Is dit niet het moment om massaal te mobiliseren voor een mars op het Brusselse Martelarenplein, en daar te eisen dat die 60 miljoen voor het cultiveren van decadentie naar  jullie gaan ? Hou het a.u.b. niet ludiek, maar sla Jambon met een versleten cello op zijn kop, wikkel Crevits in een oude harp en stoot dan door naar DPG Media op het Mediaplein in Antwerpen om van Thillo een gitaar in zijn klinges te ranselen. Dàt zou pas een cultureel hoogstaand feest zijn !

 

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *